Praca: Referent prawny

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Referent prawny
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 88656

Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych

  • zadania wykonywane w siedzibie Urzędu

  • zagrożenia biologiczne typowe dla pracy z dokumentacją

  • konieczność poruszania się po terenie urzędu w celu przekazaniu lub odebrania dokumentów

  • stanowisko pracy znajduje się na IX piętrze budynku biurowego

  • budynek wyposażony w windy osobowe, klatka schodowa o szerokości 140 cm, korytarz biurowy o szerokości 200 cm

  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 76 cm

  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę

  • pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych

  • budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych

Zakres zadań

  • prowadzi sprawy związane z przejmowaniem na rzecz Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości zajętych pod drogi wraz z przygotowaniem decyzji administracyjnych
  • prowadzi sprawy dotyczące uwłaszczania państwowych osób prawnych wraz z ustaleniem odpłatności i warunków nabycia budynków i urządzeń, łącznie z przygotowaniem decyzji administracyjnych
  • przygotowuje odpowiedzi na skargi i wnioski oraz informacje i sprawozdania dotyczące gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa
  • realizuje zadania przewidziane w przepisach Prawa Wodnego w zakresie potwierdzania reprezentacji Skarbu Państwa przez Wody Polskie
  • przygotowuje zezwolenia na obrót nieruchomościami państwowymi oraz udziela bonifikat w cenie sprzedawanych nieruchomości

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej
  • znajomość przepisów dotyczących nieruchomości (w tym już nieobowiązujących), w szczególności Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego, ustawy o gospodarce nieruchomościami, o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości, o księgach wieczystych i hipotece, o spółdzielniach mieszkaniowych, o przekształcaniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów
  • znajomość ustaw dotyczących struktury i kompetencji organów władzy publicznej
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • umiejętność poruszania się w często zmieniających się przepisach prawa
  • umiejętność kreatywnego myślenia
  • samodzielność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • umiejętność rozwiązywania problemów
  • dobra organizacja pracy
  • umiejętność współpracy z klientem zewnętrznym i wewnętrznym
  • asertywność
  • radzenie sobie ze stresem
  • dostosowywanie się do zmian
APLIKUJ TERAZ