Praca: Stanowisko urzędnicze obrona cywilna

Urząd Miasta Luboń
Stanowisko urzędnicze obrona cywilna
Miejsce pracy: Luboń
Numer: StPr/25/3069
OBOWIĄZKI:
Zakres wykonywanych zadań:I.OBRONNOŚĆ1.Opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i progra-mowania obronnego na terenie Miasta, w tym:a.planu operacyjnego funkcjonowania Miasta Luboń,b.dokumentacji stanowiska kierownika (SK) i w stałym i zapasowym miejscu pracy,2.Opracowywanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Burmistrza Miasta Luboń zapewniającego właściwy obieg informacji w czasie podwyższania stanów gotowości obronnej.3.Prowadzenie, opracowywanie i aktualizacja planu przygotowań podmiotów lecz-niczych na terenie Miasta.4.Wykonanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świad-czeń osobistych i rzeczowych na terenie Miasta oraz opracowywanie:a.planu świadczeń osobistych Miasta na bieżący rok,b.planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogło-szenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Miasta,c.planu świadczeń rzeczowych Miasta na bieżący rok,d.planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizowania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Miasta,e.zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze Miasta,5.Opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji planu akcji kurierskiej Miasta Lu-boń przy współpracy z Wojskowym Centrum Rekrutacji i Policją oraz przygotowa-nie treningów:a.aktualizowanie dokumentów związanych z doręczeniem kart powołania zgodnie z obowiązującymi przepisami,b.doręczenie kart powołania osobą podlegającym obowiązkowi służby woj-skowej,c.współpraca z Wojskowym Centrum Rekrutacji,6.Planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie Miasta, w tym:a.opracowywanie programu szkolenia obronnego Urzędu Miasta Lubońb.opracowanie planu szkolenia obronnego w Urzędzie Miasta na dany rokc.opracowywanie dokumentacji, ćwiczeń i treningów obronnych, akcji ku-rierskiej, szkolenie zespołu kierującego akcja kurierska7.Sprawowanie nadzoru i kontroli wykonywania zadań obronnych w Urzędzie i podległych jednostkach organizacyjnych gminy.II.OBRONA CYWILNA, ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE:1.Prowadzenie spraw związanych z zadaniami Miasta w zakresie obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego.2.Planowanie działalności w zakresie obrony cywilnej wynikającej z zarządzeń i wy-tycznych resortowych oraz według ustaleń Burmistrza Miasta.3.Opracowywanie planu Zarządzania Kryzysowego oraz obrony cywilnej na pod-stawie wytycznych oraz według ustaleń Burmistrza Miasta i ich aktualizacja, w tym:a.planu obrony cywilnej Miasta,b.gminnego planu zarządzania kryzysowego,c.planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzy-sowych,d.planu operacyjnego ochrony przed powodzią,e.zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych - kryzysowych,f.planu dystrybucji preparatu ze stabilnym jodem.4.Uczestniczenie w szkoleniach i ćwiczeniach zarządzania kryzysowego, obrony cy-wilnej.5.Opracowywanie planu przygotowywania i zabezpieczenia ewakuacji ludności oraz uczestnictwo w prowadzeniu akcji ratunkowych.6.Sprawowanie nadzoru nad pomieszczeniami do przechowywania sprzętu ZK, OC, p.powodziowego, dbałość o jego konserwację.7.Przeprowadzanie inwentaryzacji sprzętu i materiałów znajdujących się w maga-zynie obrony cywilnej.8.Organizowanie i uczestnictwo w pracach Miejskiego Zespołu Reagowania Kryzy-sowego.9.Realizowanie zadań wynikających z podwyższania stopni alarmowych.10.Przeprowadzanie aktualizacji przydziałów organizacyjno-mobilizacyjnych do for-macji OC, nadanie przydziałów nowym członkom.11.Systematyczne sprawdzanie łączności telefonicznej oraz uczestnictwo w trenin-gach systemu alarmowania i łączności.12.Realizacja zadań zawartych w aktach prawnych w sprawach zarządzania kryzy-sowego, obrony cywilnej.III.SPRAWY PRZECIWPOŻAROWE1.Realizacja zadań Miasta wynikających z ustawy o ochronie ppoż., ochotniczych strażach pożarnych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw.2.Prowadzenie spraw finansowych w tym: sprawozdań z zaangażowania środków budżetowych, opisywanie faktur pod kątem zgodności z prawem, planem i har-monogramem finansowym, oraz przygotowywanie i rozliczanie dotacji dla OSP.3.Współpraca z Komendą Wojewódzką i Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Po-znaniu oraz jednostką Ochotniczej Straży Pożarnej w Luboniu.IV.Przygotowywanie projektów umów, zarządzeń, regulaminów i uchwał niezbędnych do wykonywania zadań na danym stanowisku.V.Prowadzenie Kancelarii materiałów niejawnych.
WARUNKI PRACY:
Wymagania konieczne:

Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
Uprawnienia: Prawo jazdy kat. B
Uprawnienia: umiejętności interpersonalne
Uprawnienia: biegła obsługa komputera, Microsoft Office
Uprawnienia: Komunikatywność


Wymagania inne:

Kandydat powinien spełniać następujące wymagania związane ze stanowiskiem: a) niezbędne: 1.Posiadanie obywatelstwa polskiego.2.Wykształcenie wyższe (preferowane: administracja, zarządzanie kryzysowe, bezpieczeń-stwo publiczne, pokrewne związane z bezpieczeństwem państwa i obronnością),3.Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicz-nych.4.Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.5.Nieposzlakowana opinia.6.Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.7.Posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku.8.Znajomość przepisów prawnych niezbędnych do wykonywania zadań na w/w stanowi-sku, w tym:ustawy o samorządzie gminnym,Kodeksu postępowania administracyjnego,ustawy o ochotniczych strażach pożarnych,ustawy o ochronie przeciwpożarowej,ustawy o zarządzaniu kryzysowym,ustawy o ochronie informacji niejawnych,ustawy o obronie ojczyzny,ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej,ustawy o pracownikach samorządowych,znajomość ustawy Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt.b) dodatkowe: 1.komunikatywność, obowiązkowość, dyspozycyjność, dokładność, sumienność, odporność na stres, samodzielność;2.posiadanie prawa jazdy kat.B;3.biegła umiejętność obsługi komputera (MS Office) oraz urządzeń biurowych;4.umiejętność obsługi systemów teleinformatycznych,5.mile widziane doświadczenie w pracy w administracji samorządowej na stanowiskach związanych z obronnością kraju, zarządzaniem kryzysowym, obroną cywilną lub na po-dobnych stanowiskach;6.mile widziane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego związanego z dostępem do in-formacji niejawnych.

Miejsce pracy:

Luboń


Rodzaj umowy:

Umowa o pracę na czas nieokreślony


Wynagrodzenie brutto:

od 5 100 PLN


Opis wynagrodzenia:

brutto

KONTAKT:

Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu