Praca: Specjalista

Kuratorium Oświaty w Poznaniu
Wielkopolski Kurator Oświaty poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 151893

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • Zadania wykonywane w siedzibie urzędu
  • Wyjazdy służbowe związane z realizowanymi zadaniami
  • Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
  • Stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
  • Stanowisko pracy znajduje się na trzecim piętrze budynku biurowego
  • Budynek wyposażony jest w windy osobowe i jest przystosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich

Zakres zadań

  • Zadanie 1:
  • Przygotowuje dokumenty dotyczące dochodów i wydatków w celu dekretacji w systemie komputerowym Symfonia Finanse i księgowość zgodnie z zakładowym planem kont.
  • Zadanie 2:
  • Dekretuje wszelkie dokumenty księgowe w systemie Symfonia Finanse i księgowość w celu zaksięgowania wyżej wymienionych dokumentów i dostarczenia aktualnej informacji finansowej.
  • Zadanie 3:
  • Przygotowuje dokumenty PK w celu dokonania przeksięgowań, storn, księgowań oraz dekretuje wyżej wymienione dokumenty w Systemie Symfonia Finanse i księgowość.
  • Zadanie 4:
  • Rozlicza i dekretuje umowy zawierane na podstawie stosunku cywilnoprawnego oraz wprowadza do systemu Symfonia Kadry i Płace. Sporządza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa roczne deklaracje podatkowe. Podpisuje w tym również elektronicznie roczne deklaracje podatkowe na mocy uzyskanego upoważnienia i przekazuje elektronicznie do Urzędów Skarbowych oraz przygotowuje do wysyłki podatnikom.
  • Zadanie 5:
  • Rozlicza zaliczki oraz podróże służbowe w celu dostarczenia aktualnej informacji finansowej o należnościach lub zobowiązaniach pracowników oraz sprawdza w/w pod względem formalno-rachunkowym.
  • Zadanie 6:
  • Gromadzi i przetwarza dane niezbędne do prawidłowej realizacji zadań, sporządza, analizy, zestawienia oraz sprawozdania z zakresu realizowanych zadań.
  • Zadanie 7:
  • Obsługuje system bankowy NBP w celu pobierania wyciągów bankowych, stanów sald oraz obrotów.
  • Zadanie 8:
  • Obsługuje informatyczny system finansowy Trezor 3.0

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku ekonomia, finanse, rachunkowość.
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w księgowości lub 4 lata w administracji.
  • Znajomość przepisów w zakresie rachunkowości i finansów publicznych.
  • Umiejętności analityczne
  • Dobra znajomość obsługi komputera (Word, Excel, poczta e-mail, system informacji prawnej LEX).
  • Umiejętność obsługi specjalistycznych programów finansowo-księgowych.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Komunikatywność i samodzielność.
  • Umiejętność organizacji pracy własnej.
  • Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
  • Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.
  • Dodatkowe formy kształcenia w obszarze rachunkowości, finansów.
  • Umiejętność pracy w zespole.