Praca: Referent prawny

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Referent prawny
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 145114

Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • zadania wykonywane w siedzibie Urzędu, możliwe wyjazdy poza siedzibę Urzędu
  • obsługa poczty oraz wykonywanie czynności archiwizacyjnych
  • konieczność poruszania się po Urzędzie w celu przekazania lub odebrania dokumentów
  • stanowisko pracy znajduje się na VIII piętrze budynku biurowego
  • budynek wyposażony w windy osobowe, klatka schodowa o szerokości 140 cm, korytarz biurowy o szerokości 200 cm
  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 76 cm
  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
  • pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych
  • budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych

Zakres zadań

  • prowadzi postępowania administracyjne, w tym przygotowuje projekty decyzji administracyjnych i postanowień oraz przeprowadza oględziny obiektów w sprawach, o których mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w zakresie zadań wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
  • wprowadza dane do rejestru tworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny, przy użyciu systemu teleinformatycznego, z zakresu zadań wojewody wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
  • zasięga informacji o sposobie realizacji zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej przez samorząd gminny, powiatowy i województwa
  • prowadzi rejestr tłumaczy polskiego języka migowego, systemu językowo-migowego i sposobu porozumiewania się osób głuchoniemych
  • współdziała z ministrem właściwym do spraw rodziny przy opracowywaniu, realizacji i finansowaniu programów wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
  • rozpatruje skargi i wnioski, petycje oraz listy, a także udziela odpowiedzi na pytania obywateli, posłów, senatorów i instytucji w sprawach pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
  • dokonuje bieżącej analizy stanu prawnego ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z zakresu pieczy zastępczej oraz pozostałych zadań Oddziału Rodziny, udziela wsparcia pracownikom Oddziału w zakresie obowiązującego stanu prawnego

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w zawodzie prawniczym
  • znajomość przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, kodeksu postępowania administracyjnego oraz innych aktów prawnych niezbędnych do wykonywania powierzonych zadań
  • umiejętność pracy indywidualnej oraz w zespole
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
  • komunikatywność