Praca: Młodszy specjalista

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Młodszy specjalista
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 150376

Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa wykonywana w siedzibie urzędu z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • stanowisko znajduje się na I piętrze budynku biurowego
  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację
  • budynek zabytkowy, nie posiada podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami
  • klatka schodowa o stromych, przekraczających normatyw stopni, schodach z poręczami
  • budynek nie jest wyposażony w windy osobowe
  • w budynku pomieszczenia higieniczno-sanitarnych nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami

Zakres zadań

  • obsługuje infolinię oraz skrzynkę mailową Wydziału w zakresie udzielania informacji dotyczących legalizacji pobytu i zatrudnienia cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz wszelkich spraw bytowych cudzoziemców związanych z przebywaniem na terytorium RP; udzielania informacji umożliwiających dostęp do elektronicznego śledzenia statusu spraw prowadzonych w Wydziale
  • opracowuje we współpracy z kierownikiem Oddziału usprawnienia procesów udzielania informacji dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców na terytorium RP za pośrednictwem mailowego i telefonicznego kanału komunikacji
  • podpisuje lub parafuje w imieniu wojewody decyzje, postanowienia, wezwania, zaświadczenia w celu realizacji nałożonego na wojewodę obowiązku realizacji polityki migracyjnej państwa
  • udziela informacji dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców w Polsce, pracy cudzoziemców na terytorium RP oraz wskazuje właściwe instytucje, które zakresem swego działania obejmują sprawy związane z migrantami
  • przygotowuje odpowiedzi na pisma i wnioski klientów dot. procedur legalizacyjnych
  • przygotowuje odpowiedzi na pisma i wnioski organów, instytucji i innych uprawnionych podmiotów w sprawach dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców oraz na bieżąco współpracuje ze Strażą Graniczną, Policją, Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego, sądami, prokuraturami, archiwami państwowymi, polskimi placówkami konsularnymi, placówkami konsularnymi państw obcych, organami administracji rządowej i samorządowej, Państwową Inspekcją Pracy, Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA
  • zleca wydruk dokumentów dla obywateli Unii Europejskiej na terytorium RP oraz innych kategorii osób legalizujących pobyt na terytorium Polski na podstawie przepisów ustawy o wjeździe i pobycie obywateli UE na terytorium RP, wprowadza do systemu informatycznego POBYT informacje o odebranych, unieważnionych kartach pobytu

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym lub komunikatywna znajomość języka angielskiego oraz języka ukraińskiego, rosyjskiego, arabskiego, francuskiego, niemieckiego
  • znajomość przepisów ustawy o cudzoziemcach i pokrewnych
  • znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
  • znajomość przepisów ustawy o obywatelstwie polskim
  • znajomość przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w zakresie zezwoleń na pracę
  • znajomość przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
  • znajomość przepisów ustawy kodeks rodzinny i opiekuńczy i aktach stanu cywilnego
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej i pokrewnych
  • umiejętność stosowania prawa w praktyce
  • komunikatywność
  • umiejętność argumentowania, negocjowania
  • umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office)
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość przepisów prawa handlowego, podatkowego umów i konwencji międzynarodowych dotyczących praw człowieka
  • umiejętność działania w sytuacjach stresowych
  • umiejętność pracy w zespole
  • przeszkolenie z zakresu obsługi klienta